Ők fizetik az ellenzéki médiumokat 1. rész – 444.

A_CIKK_SZÖVEGÉNEK_FELOLVASÁSA
Kérlek segíts egy megosztással a cenzúra ellen! Köszönöm!

  • A Kontra új sorozatában utánanézünk, hogyan gazdálkodnak az ellenzéki médiumok, és milyen külföldi érdekcsoportok pénzelik a magukat függetlennek hazudó újságokat.
  • Sorozatunk első részében a 444 gazdálkodását tekintjük át, akik már 2017 óta kéregetnek mikroadományokat az olvasóiktól – jó eséllyel – megtévesztve őket. Hiszen a 444-et kiadó cég, a Magyar Jeti Zrt. mögött ott áll a világ egyik legtőkeerősebb és leghatalmasabb pénzügyi birodalma…
  • Egy évvel az indulását követően, már 2014-ben beszállt a cégbe – egy leányvállalaton keresztül – a Soros György médiabirodalmának részét képező és 39 országban jelen lévő Media Development Investment Fund. De a spekuláns a 444-et kiadó cég vezetésébe is delegált két hozzá köthető figurát: Valér Kot és Marie Nemcova személyében.
  • Érdekes egybeesés, hogy Soros embereivel együtt a támogatások és nyertes pályázatok is megjelentek a 444 környékén. 2014-ben a „Civil újságírás” című projektj keretében, az Open Society Initiative for Europe (OSIFE) magyarországi programjának részeként 49.500 dolláros (közel 14 millió forintos) támogatást kapott  az újság. Majd 20182019-ben további 76 millió forintnyi dollárnyi pályázati pénzt nyertek el a Soros Alapítvány partnerszervezetének számító, svájci OAK Foundationtól.
  • Ezek után hangosan felnevetünk azon, amikor a pénzügyi beszámolóban azt olvassuk, hogy 2019-ben 95 millió forintot adtak össze az olvasók adományokból. Hát na, azért vannak kételyeink.

Uj Péter és csapata már évek óta koldul a 444 felületén. Jó eséllyel azonban csak az olvasóikat etetik azzal, hogy rászorulnak arra a pár ezer forintos támogatásra, amelyet évek óta kéregetnek a főoldalon. 

YouTube

A mostani cikkünkből kiderül, hogy a 444-es “szegénylegény” csapat háta mögött ott van a világ egyik legtőkeerősebb, leghatalmasabb pénzügyi birodalma.

 

No, de ne rohanjunk ennyire előre!

A 444-et kiadó céget, a Magyar Jeti Zrt.-t 2013-ban alapította,az Indexből kiugrott Uj Péter, Szedeli Zsuzsanna, Fenyő Balázs István és Kardos Gábor Miklós igazgatósági tagokkal közösen. A tulajdonos ebben az időben kizárólag a PlanCman Kft. volt, amely cégben két tulajdonos volt a kezdetektől fogva: Uj Péter és Kardos Gábor Miklós.

De ez nem tartott túl sokáig.

Függetlenség: élt 1 évet

Ha esetleg bárki elhinné még a 444 függetlenségének meséjét, hamar kiábrándít bennünket az a tény, hogy az alapítást követő évben, 2014-ben már csatlakozott a cég igazgatóságához két virtigli, sorosista figura: Valér Kot és Marie Nemcova.

Sőt, ebben az időben Soros nemcsak az embereit adta a 444-hez, hanem pénzt is bőséggel, hiszen egy korábbi cikk szerint 444-et kiadó Magyar Jeti Zrt. „Civil újságírás” című projektje, 49.500 dolláros ( közel 14 millió forintos) támogatást kapott az Open Society Initiative for Europe (OSIFE) magyarországi programjának részeként.

AFP

A 2014 óta a 444 igazgatóságban csücsülő Marie Nemcováról sokat elárul, hogy az 1990-es években a teljes cseh Soros-kirendeltség, az Open Society Fund Prague  programigazgatója volt, jelenleg pedig az Európában ezerrel terjeszkedő, szintén a spekulánshoz köthető médiaalapítvány, a Media Development Investment Fund programigazgatója.

 https://www.mdif.org https://www.mdif.org

Az amerikai résztulajdonos mögött Soros médiacége áll

Nemcovával egyidejűleg megjelent tulajdonosként a 444-et kiadó Magyar Jeti Zrt.-ben a Digital News Ventures LLC nevű New York-i székhelyű cég.

Az amerikai székhely és a különböző név ne tévesszen meg senkit. Ez a cég is csak egy leányvállalata a Media Development Investment Fundnak (magyarul: Médiafejlesztési Beruházási Alapnak), amely alap 2005 és 2009 között 15 millió dollárnyi támogatást kapott a Soros-féle Open Society Institute-tól, és amely alapon keresztül a spekuláns 39 további országban is intézi a médiabefektetéseit.

Az alap egyik igazgatósági tagja pedig a fentebb már emlegetett Nemcova.

De Soros másik, a  444-hez delegált komiszárja Valer Kot ugyancsak kipróbált megbízható kádere az üzletembernek.

Ő vezeti a fentebb már említett médiafejlesztési alap internetes tanácsadó részlegét.

 https://www.mdif.org https://www.mdif.org

Az amerikai cég tulajdonrésze mindössze 28,23 százalék a Magyar Jetiben, de ismerve a spekuláns tevékenységét, nem kell nagyon magyarázni, hogy ez a kis tőkeinjekció ennél jóval többet jelentett a 444 számára.

Mert bizony, akármit is állítson magáról a 444, ezzel Soros nemzetközi médiahálózatának a hazai leányvállalatává váltak. Szó sincs tehát független blogról.

Szlovákiában is terjeszkednek

Néhány napja arról is lehetett olvasni, hogy a legnagyobb szlovák hírportált, az SME-et tulajdonló PENTA Investments befektetői csoport eladta részesedését a lapot kiadó Petit Press Rt.-ben. A vevő pedig éppen a 444-ben lábat vető Media Development Investment Fund (MDIF).

Az alap a hazai piacon sem teljesen ismeretlen, hiszen az MDIF 18,9 százalékban kisebbségi tulajdonosa a baloldali Magyar Narancsot működtető Magyarnarancs.hu Lapkiadó Kft.-nek.

Csak 2019-ben nem termeltek veszteséget

No, de visszatérve a 444-hez, a cég árbevétele dinamikusan növekszik, hiszen 2014-es induláshoz képest – amikor alig haladta meg a 200 millió forintot az árbevétel – 2019-es évben már 540 millió forint volt a cég bevétele. A cég adózott eredménye – azaz a profit – csak a 2019-re lett pozitív 2 millió forinttal, előtte folyamatosan 40–100 millió forintos veszteséget termeltek évről évre. Így bizony jól jött a tőkeinjekció a Soros-birodalomtól.

 

Soros embereivel együtt megjelentek a nyertes pályázatok is

És ha jobban megnézzük a 444-et kiadó Magyar Jeti 2019-es pénzügyi beszámolóját, akkor kiderül, hogy miért is állítottuk azt, hogy a Soros-féle MDIF-alapítvány kisebbségi tulajdonjoga „sem múlik el nyomtalanul”.

Hiszen az Open Society Initiative for Europe (OSIFE) már megjelenésük évében, 2014-ben támogatta  a 444-et 14 millió forinttal.

De a két evvel ezelőtti beszámoló kiegészítő mellékletéből kiderül az is, hogy Uj Péterék többek közt  a Soros Alapítvány partnerszervezetének számító, svájci székhelyű OAK Foundation pályázatán is nyertek támogatást.

 

Utóbbi szervezetről azt írta korábban az Origo, hogy egy Open Society-s dokumentum partnerszervezetként tünteti fel az OAK-ot, kifejezetten európai projektekre vonatkozóan.

Egy másik írásból pedig az is kiderül, hogy a céget Alan M. Parker, Soros György egykori üzlettársa hozta létre, s két olyan vezető beosztású munkatársa is van, akik egyúttal a Nyílt Társadalom Alapítványok emberi jogi kezdeményezésének is tagjai.

 

Az OAK nagylelkű támogatását a hazai Helsinki Bizottság is élvezi, akik szintén 76 millió forintot kaptak.

Az már csak hab a tortán, és meg sem lepődünk rajta, hogy a 444 „kiváló szakemberei” 2017 és 2019 között háromszor kaptak  díjazást a Google Digital News Initiative Innovations pályázatán is. Még szerencse, hogy semmiféle összefüggés nincs ezek között a történések között…

Azon pedig hangosan felnevet az ember, amikor  ezek a derék „független újságírók”  beírják  a 2019-es pénzügyi beszámoló kiegészítő mellékletébe, hogy az olvasók 95 millió(!) forintot dobtak össze nekik egy év alatt. Semmi okunk kételkedni, nem igaz?

Folytatjuk.

Forrás …

NÉZZ SZÉT A KATEGORIZÁL TÉMAKÖREINK CIKKEI KÖZÖTT:

ELTITKOLT VILÁG | AKTUÁLIS HÍREKKözéletJárványNagyvilágNemzetiNeoLiberálisVeszélyZónaDiktatúraBevándorlásRasszizmusÉrdekességekEltitkolvaVideókTeljes adások

Oszd meg a cikket ismerőseiddel