Márki-Zay letámadta az Indexet, de megint öngólt rúgott

Nem először derül ki, hogy a celeb polgit idegesíti, ha a „barátinak tartott” (értsd: kormánykritikus) sajtó nem ír róla szépeket. Csakhogy most aztán óriási bakot lőtt! (Frissítés: legalább később elismerte!)

Szénné égette magát Márki-Zay Péter, miután szerda délelőtt párját ritkító vehemenciával rohamozta meg a kormánypártisággal nehezen vádolható Index hírportált. Vásárhely ellenzéki pártalapító celeb polgármestere döbbenetes összeesküvés-elmélettel jelentkezik az ellenzéki sajtóig elérő kormányzati manipulációról, ám az egész történet nem is oly apró szépséghibája, hogy azzal vádolja az Indexet és annak szerkesztőjét, amit nem is az követett el…

Index

„A kormánykritikus média újságírói sem mindig elfogulatlanok” című posztjában azt állítja, az általa is „rendszeresen olvasott, kiváló Index hírportálon” olyan írás jelent meg a szocialista képviselő, Nagy Ernő lakásbotrányával kapcsolatban tartott keddi sajtótájékoztatójáról, „melyet akár a lakájmédia is írhatott volna”.

Ezt követően hosszasan elemezgeti az Index-cikket, majd robbantja az összeesküvésbombát: szerinte a portál ugyanezen szerkesztője nem először kekeckedik vele, „tavalyi kampányom idején a hírhedten kormánypárti blogstar összevágott videóját minden komment és az érintett reakciója nélkül kitett a hírportálra, ráadásul egy vasárnapon, amikor roppant nehéz bárkit is elérni egy korrekció érdekében”.

Index

Sőt, a döbbenettől lefagyott politikus úgy fogalmaz: „roppantul alábecsülnénk a mai pártállamot, ha nem gondolnánk, hogy az ellenzéki pártokban és kormánykritikus médiumokban is megpróbálhat egyeseket befolyásolni”, és szerinte „ennek sokkal nagyobb hatása van, mint a szokásos kormánypárti támadásoknak”.

Márki-Zay szerdai tombolásával nemcsak az a bökkenő, hogy a balliberális 24.hu-val és az ATV-vel folytatott korábbi pengeváltásai után megint kiderült, leginkább akkor szereti a médiát, ha az – mondjuk ki – kritikátlanul „szétsztárolja” személyét és tevékenységét, és azonnal halálra sértődik, ha egy általa „barátinak” tartott sajtóorgánumban valami neki nem tetsző tartalom bukkan fel.

Vagyis úgy viselkedik a sajtóval, mint ma született elefánt a porcelánboltban.

Ennél sokkal nagyobb akna, hogy az egész kiindulópontja hamis: az Index munkatársa ugyanis nem saját írást közölt, hanem – ahogyan ezt korrektül jelzi is cikkében! – kisebb rövidítésekkel, de szóról szóra a Magyar Távirati Iroda tudósítását tette közzé a portálon. Vagyis ha valakit mindenáron ekézni akar, akkor az MTI ajtaján kellett volna kopogtatnia. Ehelyett az ATV és a 24.hu után most az Indexbe is belerúgott egy hatalmasat…

Mit is mondhatnánk?

Polgármester Úr, ha hallgatott volna, bölcs maradhatott volna…

Frissítés: Márki-Zay elismerte az öngólt

A polgármester később – talán cikkünk hatására – belátta, hogy kapitális bakot lőtt, helyreigazítást közölt Facebook-oldalán, és elnézést kért. (Azt nem írja, hogy az Indextől…)

Forrás